Bułki na dietę Dukana

18 Mar

SKŁADNIKI:

9 łyżek otrąb owsianych,  2,5 łyżki jogurtu naturalnego, 2 łyżki skrobi kukurydzianej, 2 średnie jajka, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, ¼ łyżeczki soli.

PRZYGOTOWANIE:

Do miski wsypać otręby i połączyć z jogurtem, odstawić na 10 minut, aby lekko napęczniały. Następnie dodać całe jajka, skrobię, proszek do pieczenia i sól. Dokładnie wymieszać. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, dużą łyżką stołową uformować 6 placków “oddalonych” od siebie przynajmniej 2 cm każdy.  Rozgrzać piekarnik (najlepiej z termoobiegiem) do 170 stopni. Piec około 20min do uzyskania złotego koloru. Po wyjęciu z pieca ostudzić. Przechowywać w zamkniętym pojemniku w lodówce. Wychodzą płaskie bułeczki. Dziennie można zjeść 2 bułeczki.

UWAGI:

Przepis znaleziony w internecie, lekko zmodyfikowany. Bez zmielenia i też są zjadliwe. Wychodzi 6 płaskich bułeczek, ale da się je przekroić i zrobić coś w stylu kanapki. Bułki przed pieczeniem można posypać oregano i bazylią. Aby bułeczki wyszły ciemniejsze można zamiast 9 łyżek otrąb owsianych zastosować proporcje: 5 łyżek owsianych i 4 pszennych.

%d bloggers like this: